Når du skal have din bil undervognsbehandlet ved PAVAKbh, skal du blot aflevere bilen ved en af vores afdelinger inden kl. 9.00 på dagen for behandlingen, så kan du hente bilen dagen efter kl. 14.00.
Alle biler bliver behandlet af PAVA’s egne professionelle folk, som giver alle biler følgende behandling.
Bilen klargøres
Det første der sker, er at bilens interiør, rat, måtter, sæder og bagagerum bliver afdækket.
Herefter afmonteres hjul og inderskærme, alt efter hvilken bil det drejer sig om.
Bilen rengøres
Bilens undervogn bliver rengjort med luftrenser og spartel. Ved meget snavsede steder benyttes højtryksrenser, dog ikke med damp, da det kan skade fabriksbelægningen. Efter rengøringen kontrolleres undervognen og lakkens tilstand for gennemtæring og rust. Findes der skader stoppes behandlingen og du vil blive kontaktet.
Bilen tørres
Ved PAVA bliver bilen efterfølgende stillet til tørring, og alt efter behov sker dette ved varmtørring. Det er derfor ligegyldigt om det er sommer eller vinter bilen bliver behandlet. Det vigtigste er at bilen er tør, når behandlingen foretages.
Undervognsbehandling af bilen
Efter bilen er tørret påføres der beskyttelsesfilm på bilens lakerede flader, så afrensning ikke ødelægger bilens vokslag.
Ud fra PAVA’s sprøjteskema bores der huller, og fjernes propper. Enkelte bilmærker må der ikke bores huller i. Det er PAVA selvfølgelig klar over, og vil i de tilfælde tage højde for dette.
Der startes nu rustbehandling af bilens hulrum, døre, bagklap, forklap, vanger og paneler etc.. Denne rustbehandling bliver lavet med PAVA PV 213 Lys. Dette produkt har en stor indtrængnings- og vandfortrængningsevne, og er derfor ideel til denne behandling.
Efterfølgende behandles bilens undervogn og skærmkasser med PAVA PV 400, PV 600, PV 700 eller PAVA PV 213 Mørk. Produktet vælges ud fra hvilken bil det drejer sig om. Her kan du læse mere om de forskellige produkter. De steder hvor undervognen er specielt udsat for slitage, behandles med PAVA belægning. Det skal bemærkes at bilen ikke bliver behandlet over katalysatoren og udstødningen, da der her er en høj varmeudvikling. Hele undervognsbehandlingen gentages, så bilens undervogn får to lags behandling.
Herefter monteres oliebehandlet gummipropper i de borede huller, og bilen rengøres og vaske af.
Når du afhenter bilen
Bilen kan herefter afhentes hvor den blev afleveret, og er klar til brug med det samme. De første dage efter behandlingen kan der forekomme afdryp. Dette kan nemt tørres af med det vedlagte rensesæt. Vi bestræber os desuden på, at bilen er tørret af når den afhentes.
Der ligger desuden en FDM folder i bilen, som kan udfyldes med relevante data og sendes til PAVA Produkter A/S. PAVA Produkter A/S udtrækker et antal udfyldte kuponer. De berørte bilejere indbydes derefter til en gratis kontrol af den udførte rustbeskyttelse på et af FDM’s testcentre.
Det er vigtigt at bemærke, at det anbefales at IKKE bruge undervognsvask i ca. 4 uger efter behandlingen, da produktet først skal være hærdet.