PAVA special 3-lags behandling

Den specielle 3-lags behandling, som vi tilbyder er beregnet til biler der ikke før er blevet behandlet, og allerede har fået en del overfladerust. På den måde bliver det igangværende rustangreb stoppet, og du kan redde nogle flere god år i din bil.
Behandlingen er desuden god på ældre biler, der har fået mange undervognsbehandlinger igennem årene. Undervognen bliver nemlig først behandlet med PAVA PV 213 lys, der går ind og blødgøre gammelt materiale og standse påbegyndt rustangreb.

Alle biler bliver behandlet af PAVA’s egne professionelle folk, som giver alle biler følgende behandling.

Bilen klargøres
Det første der sker, er at bilens interiør, rat, måtter, sæder og bagagerum bliver afdækket.
Herefter afmonteres hjul og inderskærme, alt efter hvilken bil det drejer sig om.

Bilen rengøres
Bilens undervogn bliver rengjort med luftrenser og spartel. Ved meget snavsede steder benyttes højtryksrenser, dog ikke med damp, da det kan skade fabriksbelægningen. Efter rengøringen kontrolleres undervognen og lakkens tilstand for gennemtæring.

Bilen tørres
Ved PAVA bliver bilen efterfølgende stillet til tørring, og alt efter behov sker dette ved varmetørring. Det er derfor ligegyldigt om det er sommer eller vinter bilen bliver behandlet. Det vigtigste er at bilen er tør, når behandlingen foretages.
Efter bilen er tørret påføres der beskyttelsesfilm på bilens lakerede flader, så afrensning ikke ødelægger bilens vokslag.

1. dags behandling
Ud fra PAVA’s sprøjteskema bores der huller, og fjernes propper. Enkelte bilmærker må der ikke bores huller i. Det er PAVA selvfølgelig klar over, og vil i de tilfælde tage højde for dette.

Der startes nu rustbehandling af bilens hulrum, døre, bagklap, forklap, vanger og paneler etc.. Denne rustbehandling bliver lavet med PAVA PV 213 Lys. Dette produkt har en stor indtrængnings- og vandfortrængningsevne, og er derfor ideel til denne behandling.
Bilen får nu lov at stå i et døgn for at opsuge PAVA produktet.

2. dags behandling
På anden dagen bliver bilen afrenset for den tidligere undervognsmasse, PVC og løsnet rust.

Bilens hulrum (døre, bagklap, forklap, paneler, vanger etc.) bliver behandlet med PAVA PV 213 Lys. Dette produkt efterlader en tynd og fedtet overflade der effektivt fortrænger fugt, og har en stor indtrængningsevne. Produktet er derfor ideelt til behandling af hulrum.

Efterfølgende behandles bilens undervogn og skærmkasser med PAVA PV 400, PV 600, PV 700 eller PAVA PV 213 Mørk. Produktet vælges ud fra hvilken bil det drejer sig om. Her kan du læse mere om de forskellige produkter. De steder hvor undervognen er specielt udsat for slitage, behandles med PAVA belægning. Det skal bemærkes at bilen ikke bliver behandlet over katalysatoren og udstødningen, da der her er en høj varmeudvikling. Hele undervognsbehandlingen gentages, så bilens undervogn får to lags behandling.

Herefter monteres oliebehandlet gummipropper i de borede huller, og bilen rengøres og vaske af.

Når du afhenter bilen
Bilen kan herefter afhentes hvor den blev afleveret, og er klar til brug med det samme. De første dage efter behandlingen kan der forekomme afdryp. Dette kan nemt tørres af med det vedlagte rensesæt. Vi bestræber os desuden på, at bilen er tørret af når den afhentes.

Det er vigtigt at bemærke, at det anbefales at IKKE bruge undervognsvask i ca. 4 uger efter behandlingen, da produktet først skal være hærdet.

Se alle vores afdelinger

Find afdeling

Du kan betale med følgende betalingsmidler

applepay dankort maestro mastercard mobilepay visa

Vi hjælper gerne

Du kan kontakte vores support på følgende måder: